Kendte
2. september 2010
Torben Stroyer/Polfoto

Politiet svarer Rigmor Zobel igen

Alle Rigmor Zobels anklager mod politiet har ifølge Københavns Politi været behandlet i Københavns Byret uden tilsyneladende at gøre indtryk på dommeren.
22. februar 2010 10:21
Politidirektør i Københavns Politi Johan Reimann svarer nu igen på de kraftige anklager om ubehagelige politimetoder, som Rigmor Zobel søndag aften rettede mod politiet i et interview i 21 Søndag i DR.

- Hvis Rigmor Zobel Ravn mener, at Københavns Politi har begået fejl i forbindelse med afhøringen af hende, så kunne hun have klaget til Statsadvokaten, hvilket ikke er sket, siger Johan Reimann i en email til Ritzau.

Ifølge Rigmor Zobel blev hun anholdt af "syv sortklædte betjente i skudsikre veste og med pistoler".

- Selve forhørsmetoden mindede om noget, man mest ser i amerikanske film, hvor politiassistenten gennemførte forhøret med pistol og håndjern hængende i bæltet og råbte beskyldninger ind i hovedet på mig, sagde Rigmor Zobel blandt andet.

Ifølge politidirektøren er der ikke noget nyt i Rigmor Zobels påstande.

- De påstande, som Rigmor Zobel Ravn fremfører over for 21 Søndag, har alle været fremført under retssagen. Påstandene har således været genstand for en udførlig vidneførelse, og Rigmor Zobel Ravns påstande er under ed blevet modsagt af flere vidner, siger Johan Reimann.

Politiet havde sigtet Rigmor Zobel for at have købt 170 gram kokain. I Københavns Byret blev hun idømt en bøde på 20.000 kroner for køb af i alt seks gram kokain.

Rigmor Zobel nægter sig stadig skyldig, men vil ikke anke dommen.

/ritzau/
Annonce
Kommentarer (63)
Charlie
22. februar 2010 10:33
"Rigmor Zobel Ravns påstande er under ed blevet modsagt af flere vidner"

Og hvorfor skulle man dog tro på en sølle narkotika-misbruger?

Hun skulle tage og lukke sin bony ass. Total mangel på situationsfornemmelse og selverkendelse.

Du har brugt narkotika, moster. Det er kun din egen skyld. Nu har du mærket konsekvensen.
j.j
22. februar 2010 10:47
Det er en politidirektør der også er indblandet i sagen om Camilla Broe såee hvem skal man tro på?
myname
22. februar 2010 11:12
Hun er nu på linje med Anni Fønsby - Macha Vang - Sidney lee og alle de ander uinteressante personer. HVORFOR skal vi beskæftige os med dem??? De er alle kun kendte FORDI medierne holder dem i live - de er og kan INTET!!!
Tron
22. februar 2010 11:19
Politiet er bare så klamme-men de skal nok behandle DF'isterne flot
Tom H.
22. februar 2010 11:24
Det skal vel ikke ligefrem være behageligt at blive anholdt. Og har man ikke før haft kontakt med politiet er det klart at det kan virke "overvældende" men det er vel en del af taktikken. Det er jo oftest ikke en spejderlejr med søndagsskole elever politiet har med at gøre. Og hvis man mener sig uskyldig men ikke anker, erkender man vel et eller andet sted, at der er nok noget om anklagen.
Annonce
Flemming
22. februar 2010 11:27
Rigmor du er misbruger og en løgnhals,luk dog dine sløve øjne op og erkend dit problem, blot fordi du gentager en løgn bliver det ikke sandhed
mølle
22. februar 2010 11:53
Zobel navnet står for mange penge. Intet andet. Når de så bliver behandlet lige som alle andre mennesker hyler os skriger de. Rigmor Zobel er en elendig narkoman. I hendes omgangskreds er bla. Dan Rachlin som er stor forbruger af Hash.. altså endnu en narkoman. Se lidt efter og man ser, at hele hendes "jet-set omgangskreds" er narkobefængte. Måske kommer Zobel formuen ikke alene fra at drive forsikrigsselskab - hvem ved hvad hun dække over. Penge og magt må ikke stå i vejen for demokrati og domfældelse.
Jon
22. februar 2010 11:56
Politiet vil helst ikke tabe ansigt, derfor oplever men betjente der lyver og bliver bakket op af kollegaer, hvilket ikke er hensigten med en betjents opgave. Retfærdigheden ser ikke altid dagens lys, en politibetjent der lyver høre også til miljøet.
Es
22. februar 2010 12:10
Generelt tror jeg at mange politifolk er småvoldelige og magtsyge. De har ikke kunnet komme frem og få magt i det almindelige erhvervsliv, men kan så med lethed få det ved at trække i uniform. Uniform kan gøre folk, der ikke har for megen hjernekapacitet farlige og voldelige. Det er set i historien (Hitler - Stalin osv.) og ses stadig overalt i verden.
Politimand
22. februar 2010 12:17
Politiet engagerer sig ikke i en sag - hvor man på forhånd ved der vil komme så stor medie opmærksomhed hvis forarbejdet ikke er gjort godt nok... retten har talt 6 gram heroin... Min personlige holdning... formodentligt de 140 gram til videresalg som oprindelig sigtet for, eller ville det ikke løbe op i den farce som damen har gjort det til nu.

Desuden skulle hun have en bøde for dokumentfalsk omkring sit CV, uddannelser og titler som blev ændret da skandalen rullede..... men hun er sikkert hurtigt tilbage i toppen... Farmand køber nok bare et par firmaer og indsætter damen i bestylrelsen.........

Tjek lige hvor mange gange hendes mand er gået konkurs med forskellige firmaer....
Annonce
pia
22. februar 2010 12:52
ja det skal jo ikke være som at gå i kirke at blive anholdt.hvis hun ikk havde brugt eller vidre givet stoffer havde der jo ikk været nogen sag og da hun ikke anker er det jo kun tegn på en ting og det er hun er skyldig
Peter
22. februar 2010 13:06
Mon ikke der bare er en jetsett'er der har fået røven lidt i maskineriet.

Var ikke sket hvis du havde holdt din sti ren. Tag din alt for milde straf med oprejst pande, og lad vær og skab dig.
Antifascisten
22. februar 2010 13:14
Da vi lever i et fascistisk samfund, er man villig til at ofre individet – for systemet kan absolut ikke lave fejl…
Kitte
22. februar 2010 13:34
Om forhøret har været for grovt eller ej, er sådan set ikke det væsentlige. Det væsentlige er at hun nævner betjenten ved navn flere gange, og ikke bare siger politiet. Det synes jeg fortæller at hun er langt ude. Hun skulle have brugt ordet politiet, og derefter klaget over behandlingen af politiet. Hvis der var noget i hendes påstand ville det alligevel være kommet frem. Og hun er advokat..hmmmmm!!! Lidt...bare lidt ydmyghed ville måske være på sin plads, holde lav profil, derfor kan hun jo godt klage over hendes anholdelse.
Jens
22. februar 2010 13:43
Hvem undersøger en klage over politiet - det gør politiet!!! (Statsadvokaten)

Og tro på det hjælper er meget naivt....
Annonce
Mike
22. februar 2010 13:47
Snedronningen er dømt for narko handel.... men tro mig hun får erstatning og justitsministeren må går af, fordi en betjent har hævet stemmen under afhøringen..... Selvfølgelig bør hun slippe for straf.....NOT...
Mike
22. februar 2010 13:48
Selvfølgelig nævner hun betjenten ved navn.... hun var jo selv uden grund beskyttet af navneforbud mens sagen kørte......
til MYNAME
22. februar 2010 14:04
hvis de er så uinteressante, hvorfor har du så læst artiklen??? :P
Ib Jensen
22. februar 2010 14:22
Jeg ved ikke lige hvad I har gang i!!! Alle har KRAV på en ordentlig behandling fra det offentlige. Også fra politiet, også hvis man har begået kriminalitet eller er under mistanke for at have begået kriminalitet.

Tag Jer dog sammen og få Jer et liv.
Tina
22. februar 2010 15:05
Præcis, alle har ret til og krav på ordentlig behandling, det sker desværre bare ikke altid i dette land, hvor man nyde at ødelægge folks tilværelse hvis ikke de makker ret.Ingen tvivl om politiet er grove, når de næsten kan få en uskyldig til at erkende voldtægt og drab som vi jo lige har oplevet for nyligt.................vil ved også at kriminelle ofte lyver i forhåbning om at der så ikke er beviser nok, derfor er det også så forbandet vigtig at de der undersøger alle slags klagesager er neutrale og ikk blindt stoler på notater levet af myndighedspersoner, da disse personer kunne havde taget fejl i deres opfattelse af ting eller personer i en sag.
Annonce
Kitte
22. februar 2010 15:12
Kære lille Ib Jensen.. Hvad ved du og jeg om, hvorvidt Rigmor Zobel har fået en ordentlig (fair) behandling? Det er jo let at flytte fokus, og beskylde politiet for ting og sager, men det er svært - for mig at se - at finde nogen som helst grund til at tage denne "prinsesse" i forsvar! Hvorfor er hun overhovedet endt i en afhøring?? Når man har begået lovbrud, og endda påtænkt at sit misbrug med andre, synes du så der er nogen grund til at pakke "prinsessen" ind i vat?? Nej, man må tage det der kommer, med oprejst pande, når man er så stærk at man har mod til at færdes i det miljø! Så kan det ikke nytte at trøste sig med tudekiks bagefter!! Og hvad er det for noget nonsens om at tage sig sammen og få sig et liv?? :-)

Det er sundt med meningsudveksling, og du tager såmænd ingen skade af at vi ikke alle er enige med dig!!

Rigmor Zobel tager bestemt heller ikke skade af det - tvært imod!
Kitte
22. februar 2010 15:16
Tina - Jeg synes du bevæger dig helt væk fra emnet, og skriver om vold, drab, voldtægt og jeg ved da ikke hvad?? Det er jo helt ude af proportioner!! Det er vist noget helt andet der fylder i dit hovede..
Tina
22. februar 2010 15:25
modstand kan være sundt , men alt med måde.......når ting skal undersøges og evt bevises viser det sig desværre at de myndighedspersoner som burde være neutrale i en sag, har undladt notater om fakta evt lavet notater eller sager bliver afgjort på deres personlige vurdering.......(en vending man feks bruger meget i børnesager) hvilket er med til at feks retssystem, advokater og det almindelige menneske får det syn på sagen som sagsbehandlere selv har besluttet skal være fakta. Er vist efterhånden den almindelige danskers opfattelse at politiet også arbejder lidt på samme måde......men med hensyn til politiet har mange lugtet lunten om korruption og at de dækker over hinanden, hvilket desværre ikke er tilfældet i sager om børn og familieliv, på det punkt er den almene dansker desværre stadig alt for autoritetstro.
M I G
22. februar 2010 15:59
Jebs den nemme : NTAC Intet nyt under solen der Om folk kan lide forholde sig til kendsgerningen Så lever vi nu i en Politistat Sørgeligt nok
Hmmm
22. februar 2010 16:06
Rigmors motiv for at komme med usande oplysninger om afhøringen - politiets optræden er tillige lidt svære at få øje på
Annonce
prinze h.
22. februar 2010 16:10
fingr væk for min gode venind dume dansk
ham
22. februar 2010 16:20
fuck den klame luder bare giv hende de 5 år hun fortjæner så lukker det nok munden på hende
Overthehill
22. februar 2010 16:30
Nu nærmer jeg mig de 70 med hastige skridt, og selv om jeg aldrig har været arresteret, har jeg oplevet en del fra politiets side. Fra at blive sendt hjem efter forsikringsnummeret på en cykel, jeg ville melde stjålen, og da jeg så kom med det, ville de slet ikke ha' det. (Jeg kom i tanke om, at jeg havde afbrudt politiassistentens frokost.) Til at opleve at 4 betjente i civil til en sportskonkurrence stod og truede en indsat på livet. (Den indsatte var selvfølgelig ikke tilstede.)

Så jo, det Rigmor Zobel fortæller kan jeg SAGTENS forestille mig er sandt.

Men uanset om man har r.... fuld af penge eller er hjemløs, har man vel krav på en anstændig behandling af politiet?

Det er blevet sagt om en engelsk politiker for længe siden: "Gør en stor mand af ham, men gør det langsomt!" På politiskolen gør man en stor mand ud af unge mænd, der knapt er blevet tør bag ørene - og man gør det hurtigt. Resultatet ser vi dagligt - SUK.
Fido
22. februar 2010 17:10
Hvis det var en af vi andre almindelige dødelige, der blev udsat for det samme som Rigmor Zobel påstår hun er blevet udsat for, tror I så vi kunne få taletid i den bedste sende tid på DR.?Nej vel, hun får stadig særbehandling det har hun sikkert også fået under forhøret, hun er blevet behandlet bedre ------og det er hun utilfreds med.
karl
22. februar 2010 17:15
ja rigmor, håber du taler sandt, dine øjne var ikke på bo, man kigger ikke ned når man taler til et andet menneske, det håber jeg du er opdraget til, du er vel ikke en Zobel for ingenting?

(eller hvad)
Annonce
sidsel
22. februar 2010 17:27
Synes der er gået Sandemose i det hele. Hun er blev dømt for at ha købt 6gram kokain længere, ka den historie vel ikke blive!
mustafa
22. februar 2010 17:40
Hun skulle spæres inde sammen med nogle sex-forbrydere , en uges tid ,det ville nok give stof til eftertanke-- spændene at se om hun kunne gå derfra, med spredte ben--sådan- din dumme kælling
Mustang76
22. februar 2010 17:45
Hun skalda bare boles hådt og ven af 17 store negere uden glide creme..
-Slikmund-
22. februar 2010 17:56
Ka' kun tilslutte mig Pia..... Der må jo være en gund til, hun ikke har anket... smiler.
gaaab
22. februar 2010 18:38
sidsel

Skal vi vædde??? Det er journalistik når det er værst....det er klamt og ulækkert.
Annonce
Brian
22. februar 2010 19:20
Jeg er enig med myname...totalt uinteressant....har hun gjort noget ulovligt..så smid hende i fangekælderen som alle andre kommer det. og gider iøvrigt ik bruge tid på den slags uinteressante mennesker...../ medier... Det kunne jeg så ik la vær at gå herind og skrive...gg
Nu er det
22. februar 2010 19:54
Sådan at vi før har været vidner til at politiet intet har set eller hørt af det som foregik ved siden af dem , når det var en af deres egne som havde overtrådt loven .......Hvordan skal man tro på at de ikke også lyver i andre tilfelde .......Der var en hel stribe af betjente som ........vidner sagde at de ikke kunne huske hvad der skedte ......I andre tilfelde mener de at de er uddannet til at obseverer og iagtage ..........Der er sku nogen som burde have deres politi skole penge tilbage , og så sendes hjem på fars gård igen.
Walker
22. februar 2010 20:10
Jeg synes altså også at det er for galt, at man ikke straks rullede den røde løber ud på politistationen, og at man ikke placerede hende i en lun suite på byens bedste hotel, og serverede 4 retters menuer og ædle franske vine og andet for hende medens hun var sigtet. Stakkels lille pus, hun er jo godt vant hjemmefra. Også forfærdeligt hvis betjente har talt hårdt og grimt til hende, hun kan jo have fået et traume for livet, og er sikkert berettiget til erstatning. Godt at DR1, Reimar Bo kan få "sandheden" frem og oplyse os andre om alle de forfærdelige ting hun har været udsat for på grund af hun ynder at nyde lidt pulver til næsen.
til "Overthehill"
22. februar 2010 20:13
På trods af din alder har du ikke lært at tie, til du har noget fornuftigt at sige, hmm - du lærer det nok heller aldrig.
til Es
22. februar 2010 20:16
er det ikke Ass i stedet for Es du hedder?
Annonce
Neutrale
22. februar 2010 20:47
Skyldig eller uskyldig... lad det være... dommen er afsagt og ikke anket. Jeg forstår godt at medierne gider give damen sende tid og spalte plads... se bare her på siden hvordan det kan få folk "op af sæderne". Hun fortjener slet ikke al den opmærksomhed... kad debatten dø....
Michael
22. februar 2010 20:57
Rigmor Zobel er en forbryder. Så er der ikke mere at sige om den sag.
Asmund
22. februar 2010 21:54
Jeg er ligeglad med hendes narkomisbrug, for hun er for mig en uinteressant person, men det er forkasteligt, at DR helt kritikløst agerer mikrofonholder for hendes forsøg på rehabilitering via beskyldninger mod politiet.
9900
22. februar 2010 22:25
Hvorfor kører debatten altid af sporet, en masse uvedkommende ævl bringes på banen, og den sædvanlige horde sviner pollitiet til. Kendsgerningen er, at damen har overtrådt dansk lovgivning, det har hun en dom for. Og pollitiet har anholdt en af samfundets bundfald, som ikke har evnet at overholde loven. Pollitiets problem er vel, at det altid er bundfald og rak, de skal samle op, alle vi almindelige danskere der kan opføre os ordentligt, har jo aldrig kontakt med pollitiet.
Jørn
22. februar 2010 23:45
Hvor folk dog dumme og naive hvis I tro at politiet altid hander rigtig, det er jeg også opdraget med tro på, selvfølgelig kan vi ikke have et demokrati uden lov orden, men har man man først været igennem vridemaskinen, og afhøring af politiet kommer man på andre tanker de fylder en løgn og tager røven på en og bruger metoder som " GESTAPO" brugte under krigen enten kan de ikke HUSKE noget som helst eller også skyder de folk de har ikke noget som til overs for andre mennesker i samfundet SÅ ja det Rigmor Zobel har været ude for er helt sikkert sandheden!!!!! men folk der ikke har været i konflikt med politiet tro ikke på det og det kan man ikke for tænke dem i. !!!
Annonce
4700
22. februar 2010 23:48
Til 9900: Politiet skal jo behandle alle ordentligt, osse bundfald og rak, som du så smukt omtaler dine medmennesker. Jeg kunne godt tænke mig at vide om fartsyndere (både dem der er blevet afsløret og dem, der har det til gode) hører til "alle vi almindelige danskere, der kan opføre os ordentligt og aldrig har kontakt med politiet".
ulla
23. februar 2010 00:58
Rgmor, håber du har lært af det her, altid sandheden, vare længst, synd du ikke har lært det hjemmefra, det er ikke til at forstå,
9900
23. februar 2010 02:22
Jeg er i den grad overbevist om, at politiet både kan, og vil, behandle alle ordentligt, som er i stand til at opføre sig ordentligt overfor politiet. Igen, politiet må jo fortrinsvis finde sig i at have med ros og rak at gøre, som aldrig har lært at opføre sig ordentligt. De skrål og skrighalse vi ser TV, som får et par lusinger har jeg sq ikke medlidenhed med, de kan komme her og få et par mere.
Kitte
23. februar 2010 07:40
En kommentar til du du skriver Karl, om at man er opdraget til at se folk i øjnene når man taler med dem.. (I dette tilfælde var det Reimar Bo) Jeg er helt 100 på at "prinsessen" er ganske godt opdraget, også til at se folk i øjnene! MEN - hvis dét man siger er usandt, så skal man være hardcore for stadig at kunne se den pågældende i øjnene! Jeg synes blot det er et fingerpeg om hvad der er sandt og usandt i denne historie. Men det lykkedes hende jo at få det ud af det, hun gerne ville! Nemlig at flytte fokus fra sit eget misbrug og dermed lovovertrædelse, til at det er politiet det har begået fejl og derfor vende debatten!! Er vi ikke liodt dume allesammen, at hoppe med på det?? Hun må sidde og grine godt og grundigt lige nu, hvor vi gør sandhed eller løgn vedr. politiets efterforsknings metoder, til det primære i denne sag.
Kite
23. februar 2010 07:50
Til dig 9900... Du har helt ret, debatten er kørt af sporet.. Og det ER samfundets "bundfald og rak", politiet samler op, som du så neutralt beskriver det. Og det betyder naturligvis også, at disse mennesker - når de kan finde på at overtræde loven på en sådan måde, at deres moralbegreber er anderledes end de burde være. Derfor har den type også let ved at overtolke ting de oplever, og genfortæller. Denne skønne Rigmor er nok vant til at folk taler til hende med dybeste respekt, og en smule ydmyghed i forhold til hendes sociale status. Og det kan da meget vel tænkes, at politiet ikke har vist den samme ydmyghed og respekt for hendes status. Men et eller andet sted betyder det jo bare, at vi alle er sikret den samme behandling - uanset status. Sksl vi være så kede af dét?
Annonce
9900
23. februar 2010 08:32
Til dig Kite: Endelig et fornuftigt menneske, dyb respekt, tak.
Kitte
23. februar 2010 08:43
Til 9900.. Jeg stavede mit navn forkert i farten.. Altså jeg er Kitte ikke som skrevet Kite. Så se lige om du - i forhold til mine øvrige kommentarer, stadig mener dét du skriver.. ;-)
Henrik
23. februar 2010 09:14
En diskussion som denne er svær da alle lægger vægt på forskellige dele af sagen. For nogen handler dette om egne dårlige oplevelser eller forestillinger om politiets beføjelser og anvendelse af magt, for andre er det straffens størrelse og for nogen andre at få tilfredsstillet et behov for hævn når andre bryder loven. Pointen er bare at ingen af os ved særligt meget om hvad der egentligt er sket, eller hvilken konsekvens sagen har/får for Rigmor Zobel. Det kan være hun lyver for at flytte det negative fokus fra sig selv overpå politiet, men det kan lige såvel være hun taler sandt og politiet vitterligt har behandlet hende forkert. Det er ikke politiets arbejde at dømme, straffe eller behandle borgere dårligt under et forhør. Man skal opfattes uskyldig indtil retten siger noget andet. For at tale om en retfærdig straf må man jo tage udgangspunkt i hvad formålet med straffen er. Er det at vi andre som borgere skal have tilfredsstillet vores behov for hævn eller er det fordi vi mener at straf har et forbedrende formål overfor den straffede. En del af en straf er altså også efter min mening det at blive udstillet i medierne, det at skulle igennem en retsag og forhør samt usikkerheden ved hvordan domsafsigelsen falder ud. Jeg tror at denne episode er nok til at Rigmor Zobel lærer en lektie eller to, og jeg mener ikke at en fængsling vil gavne andet end at tilfredsstille nogle individers behov for hævn. Hvorvidt politiet gennerelt misbruger deres magt, tror jeg ikke. Jeg tror tilgengæld at der, nøjagtigt som i alle andre jobs, er enkelte folk der er en del mindre sympatiske end andre.
Hans
23. februar 2010 09:42
Nærmest ynkeligt at sidde og høre på den navngivende betjents kolega i morgen-tv påstå at Rigmor Zobels advokat osse lyver... En advokat der selv var til stede under afhøret... Hvilket kolegaen IKKE var... Og gudhjælpemig om ikke han siger at det er klart at advokaten undsiger sin klient fordi han netop er hendes advokat... Jamen herre-jemini er der nogen der ved sine sansers fulde fem regner med at han ikke netop SELV sidder og undsiger sin egen kolega... Og endda UDEN at ha' været tilstede, men blot tager hans ord for gode vare... Man skal næsten være 20% dummere end en vandfast krydsfinerplade for at tro andet... For at bruge hans egne ord i morgen-tv...
9900
23. februar 2010 16:55
Til Kitte. Du har IKKE skrevet noget jeg er uenig i, du har min respekt!
Annonce
JD
24. februar 2010 02:04
Kællingen er bindegal! Lige til indlæggelse.
Landbetjent Tage Svingknippel
24. februar 2010 13:49
Rigmor har jokket i spinaten, den er ikke længere! Havde hun købt glansbilleder var sagen næppe interessant. Interesser jer istedet for dem som Task Force øst lige har taget med alt fra 4 - 14 kilo stoffer. 6 elelr 140 gram, come on, hun er bare en misbruger blandt mange. Og fordi hun er kendt, skal hun stenes offentligt. Gør det med bagmændene istedet.
JD
25. februar 2010 01:54
Hun er selv med til at holde gryden i kog ved at føre sig så tåbeligt frem i medierne, som hun fra start af har beskyldt for at sætte navn på hende. Det handler for mig ikke om mængden, men måden hun opfører sig på. De rige tror de har mange (gratis) glæder!
Fru Jensen
25. februar 2010 21:49
Nu synes jeg så lige vi må stoppe med at bruge tid på FRu Rigmor,hvordan kan hun tror hun skal behandles anderledes end andre kriminelle ? Er det fori hun mener hun har højere status ? Hun har kavet kriminalitet og liges som det var mig skal hu klart stå til regnskab for det og hvor var hun heldig hun kun fik 20000 i bøde pebbernødder.Så hold op med det piberi og bru så ikke mere tid på den silikone kvinde ..........
malkeko
28. februar 2010 21:08
Politimand 22. februar 2010 12:17

Det er meget muligt R. Z. er en slem pige, men alt dit kævl virker en smule desperat hvis du vitterligt er politimand.

Politiet har vel pligt til at beskytte landets borgere, også når det gælder om at beskytte disse mod trusler og mishandling fra ja både politikere, politi og domstole. Men i de situationer er politiet altid tavst, kan pludseligt ikke huske noget osv. Politiet er som en bande helt på linie med andre bander i Danmark, politiet meler altid sin egen kage først og beskytter jeres egne på bekosning af uskyldige eller skyldige borgere som er kommet i klemme. Kom igang med at rydde op i jeres eget interne kriminelle miljø, fej for egen dør først politimand, så kan du brokke dig over Zobel. Dit hykleri omkring Zobels anklager er patetisk. Uanset om Zobel har ret eller ej så ved mange at hendes anklager generelt set er korrekte, politiet både truer, lyver, begår justitsmord, beskytter sine egne og undlader at gribe ind overfor kolleger og andre samfundsspidser som overtræder loven eller mishandler sagesløse borgere.
Annonce
Charlie
1. marts 2010 09:23
Man kan konstatere, at i forbindelse med denne sag er politiet blevet beskyldt for at behandle RZ alt for blidt pga. hendes høje status og forbindelser i samfundets top

og nu lyder beskyldningerne på at hun nærmest er blevet mishandlet i politiets varetægt.

Rigmor Zobel er blevet idømt en passende straf for de forhold, som anklagemyndigheden har kunnet føre bevis for, og hun har accepteret sin dom i og med, at hun ikke har anket dommen.

Hvis der havde været kritisable forhold ved afhøringerne, havde hendes dyre advokat selvfølgelig interveneret.

En af Zobels påstande er, at politimanden skulle have truet hende med, at hun aldrig ville se sine børn igen. Dybt utroværdig påstand: Konen er uddannet jurist, så selvfølgelig vil en politimand ikke bruge så lavpandet en trussel.

Der er personer, der til hver en tid vil klandre politiet for hvad som helst jævnfør min indledning. Det fremgår af visse af de kritiske indlæg, at det skyldes, at de selv har haft "forretninger" og erfaringer med politiet. Det kunne jo være ens egen skyld, at man kommer i politiets varetægt.

Denne sag gør, at jeg har fået endnu større tiltro til landets politi, anklagemyndighed og domstole.
Dortie
2. marts 2010 22:11
I agree that she should have thaat fine. There is a consequence if you break the law.
Yay
17. marts 2010 09:33
nøj de kendte tager også stoffer. wow..... who gives a shit.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce