Læs avisen online

Kvinder bliver elskovssyge af rødvin

To glas om dagen. Mere behøver kvinder ikke for at ’booste’ deres sexlyst

Foto: Colourbox
Foto: Colourbox


Kvinder bliver elskovssyge af rødvin

Så er det godt nyt til alle de mænd, der ønsker sig en mere elskovssyg kæreste i julegave.

Ny forskning fra University of Florence viser nemlig, at kvinder, der drikker mere end to glas vin om dagen, har mere lyst til sex, end kvinder der ikke drikker så ofte. Det skriver Klikk.no

- Årsagen er, at druerne i vinen forbedrer blodkar i kroppen og øger blodtilførslen til vagina, siger forsker og hjerne bag undersøgelsen Nicola Mondaini til Men's Health.

Der bør dog ikke give anledning til at fylde mere vin end højest nødvendigt på kæresten, fortæller Nicola Mondaini. Tværtimod.

- Et tredje glas kan føre til, at hun bliver træt og mister lysten, siger hun.

800 kvinder mellem 18 og 50 år er blevet spurgt om deres seksuelle tilfredshed på et såkaldt Female Sexual Function Index.

Indekset, som blandt andet er baseret på faktorer som orgasme, tilfredshed og smerte, anvendes af læger til at undersøge kvinders seksuelle sundhed.

Her fremgår det, at kvinder, der drikker to glas vin hver dag scorer et gennemsnit på 27.3 point, hvor 36 point er det højeste. Mens kvinder, der stopper efter bare et glas, scorer 25.9 point på indekset.




Henter rating;

Hvad synes du om denne artikel?

Hvad synes du om denne artikel?