Ferieliv.dk
12. marts 2010
Foto: Colourbox

Air France vil afvise fede passagerer

Bestiller du billetter hos Air France efter d. 1. februar, afgør din vægt om du skal betale for et ekstra sæde.
21. januar 2010 09:57
Af Claus Lau Christiansen, c.l.christiansen@sondagsavisen.dk
Efter d. 1. februar vil bestilling af flyvninger fra d. 1. april, give passagerer, der er lidt for store, en ekstraudgift. Kan man ikke passe ned i et enkelt sæde, skal man betale 75 procent af prisen for sædet ved siden af.

Ifølge Air France er det af hensyn til flysikkerheden, at de nye regler træder i kraft. Det skriver dr.dk.
Talskvinden for Air France, Monique Matze, fortalte på pressemødet d. 19. januar, at flyets passagerer skal have mulighed for at bevæge sig frit i flyet, ligesom alle skal kunne spændes fast med sikkerhedsbælte.

Tropper man op til selskabets skranke i lufthavnen for at købe billetter, risikerer man altså at blive afvist, hvis der kun er ét sæde ledigt på afgangen.
Til gengæld kan man være heldig at få pengene for det ekstra sæde tilbage, hvis flyet ikke er fyldt.

Debat:
Synes du det er ok, at overvægtige passagerer skal betale for et ekstra sæde?
Annonce
Kommentarer (57)
BP
21. januar 2010 10:35
Ja selvfølgelig da, de optager jo ekstra plads, og det koncept som Air France fremlægger er også kundevenligt.
tina
21. januar 2010 10:47
nej sikke da noget fis. Det er da fuldkommen latterligt. Først var det rygerne, så sund kost og nu er man kommet til de overvægtige.....hvad sker der med vores samfund!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selvom jeg er af alm bygning og ikkeryger, synes jeg samfundet er kommet så meget på afveje og så meget efter visse typer grupper at jeg finder det temmelig grotesk og skammer mig over DK
Es
21. januar 2010 11:07
Ja, selvfølgeligt. Hvorfor skal 50-100-150 kg ekstra "bagage" på maven være gratis at medtage? Det koster ud over beslaglæggelse af flere sæder også ekstra brændstof at transportere overflødigt fedt, som mennesker med en mere normalvægt skal betale for.
Mor
21. januar 2010 11:44
God ide, for hvis man "fylder" mere end sit eget sæde, er det i orden at man betaler for ekstra plads. Det samme gælder allerede hvis man har ekstra bagage, så skal der også betales ekstra. Håber andre følger trop....
roadkill
21. januar 2010 11:45
det sq helt an på hvor grænsen går er feks. 75 kg 100 kg eller 150 kg det får man jo intet info om.
Annonce
Kim
21. januar 2010 11:47
Ja, det er rimeligt. Man betaler dyrt for ekstra bagage, og det er altså ikke sjovt at sidde ved siden af en, som optager dele at andres sædeplads. Der er ikke meget plads til hver i forvejen..
Bjarne
21. januar 2010 11:52
Franskmænd er i bund og grund mærkelige, på den anden side,de stinker altid af hvidløg og er arogante, boykot Air france
Valther
21. januar 2010 12:51
Der er kun en ting at sige til det. Find et andet selskab at flyve med.
lom
21. januar 2010 13:14
øhh.. hvad så med gravide og folk der vejer mere end normalt fordi de er høje.... betal ved kasse 1 ???
klavs
21. januar 2010 13:47
De fede er LEDE,bare lad de tabere betale.
Annonce
T.N.
21. januar 2010 15:13
Nu strammer de den sgu for meget, det ender vel med man skal have tissemanden frem, og hvis den er over 18 cm skal man betale ekstra,,, og hvad med kvinder med store bryster,, og folk der bruger over 44 i sko, selv om jeg ikke kommer ind under overnævnte kunne jeg ikke drømme om at støtte sådan et pirat firma.
Birger
21. januar 2010 15:34
Altså, nu står der jo kun at det er folk der ikke kan være på 1 sæde, der skal betale ekstra.

Så er det ok i mine øjne.
topper
21. januar 2010 15:46
jeg syntes det er en god ide. jo folk kan være fede, men de snakker nok U.S.A fede hvor folk er 150KG+.. men tror nu ikke det er vægten der er et problem, tror mere det er at de fylder. vi andre betaler sku også extra for mere benplads fordi vi er høje
nwe
21. januar 2010 16:52
Nej det er bare ikke ok at overvægtige skal betale mere, kan se på flere kommetarer at der "antiparti" mod overvægtige personer, nu kunne der jo være sygdom der gør at personen er overvægtig, så vær lidt forsigtig med bare at dømme eller komme med mindre pæne udtalelser, men generelt syntes jeg at der bliver betalt mere en rigeligt når man skal flyve, der er jo stort set afgift på det hele, og jeg tror også de mennesker som er ekstrem overvægtige i forvejen bestiller 2 sæder for de er jo godt klar over at de fylder lidt rigeligt i landskabet så det er en nødvendighed, men franskmændende har altid været et lidt specielt folkefærd, så vælg en andet flyselskab hvis det alligevel skulle blive et større problem
Linda
21. januar 2010 17:09
Ja naturligvis er det ok at folk der fylder mere end 1 sæde skal betale for det de fylder. Jeg har flere gange siddet ved siden af fede mennesker der har fyldt deres eget og halvdelen af mit sæde(det være sig både i fly, bus og tog)! Og det er sku ikke i orden. Det kan ikke passe at jeg som en str 38 skal sidde og føle mig klemt inde på mit sæde, som jeg har betalt lige så meget for som ham/hende der fylder deres OG halvdelen af mit. Og mændene i min familie er alle over 2 m. høje, og må betale ekstra for at få mere benplads så de kan være der. Højden har de ikke selv valgt, men fedmen har mange sku selv ansvaret for(sygdom pga. fedme er en så forsvindende lille procent, at jeg synes det er latterligt at bruge som argument for at vi andre skal tage hensyn til alle fede). Så meget simpelt; Betal for den gene du påfører andre mennesker ved at fylde deres sæde også, eller bliv hjemme!
Annonce
den fede
21. januar 2010 17:39
Jeg vil give linda ret, det er skide irriterende at sidde imellem to fede mennesker, når det i forvejen er så lidt plads som muligt i mange fly. Jeg gider sku heller ikke betale for at andre skal fylde halvdelen af min plads
Mig
21. januar 2010 18:46
Hold da kæft hvor er folk bare hellig, det er da til at blive dårlig af at læse, hva så med de folk der tager bad i parfume? ska de så ikke osse betale ekstre for at forpeste andres tilværelse?
LS
21. januar 2010 19:24
Det synes jeg er iorden. Man kan da ikke tillade sig at sidde indover andres pladser samt man skal jo betale for overvægt af bagage - kun fair. Flere selskaber i USA gør det samme, der betale man for 1½ plads.
Q
21. januar 2010 19:30
Synes det er helt i orden, for man fylder jo mere end en plads. Men mon der kommer et felt hvor man skal oplyse sin vægt, når man reserverer billet på nettet ?
Flemming
21. januar 2010 21:35
Lav da 10 sæder der er lidt breder, der skal være plads til alle... :-)
Annonce
alisa
21. januar 2010 21:52
Ja hvor svært kan det være. Lav 10 sæder med ekstra plads til overvægtige og 10 pladser til dem med lange ben.
Niels
22. januar 2010 01:34
Og deres service er heller ikke for god 4 dage for en kuffert fra København til RIO og stadigvæk ikke ankommen ? hvornår det er et godt spørgsmål
Danskeren
22. januar 2010 07:11
Det da helt ok, -endelig vil jeg sige. Har tit prøvet at sidde ved siden af en ALT for stor person og måtte selv indskrænke mig! Extra baggage udover 20kg koster jo allerede en formue, så hvorfor skal en overvægtig så ikke betale extra...?!
steen
22. januar 2010 07:21
Hva' så, hvis man er 2 m lang? brede skuldre?, skal man så også betale for at kunne være i de små sæder?? Dette handler KUN om profit og ikke en skid andet
John Olsen
22. januar 2010 07:57
billetprisen bør helt og aldelses afhænge af rumfang*vægt*prisfaktor. Således vil et lille menneske fyldt med gasholddig plastsubstans som næsten ingenting vejer kunne flyve til og fra USA for 30-40 kroner (dværge helt uden af skulle betale penge som sådan).

Folk der bærer briller (briller vejer jo også noget) kan passende betale et brillegebyr. Tændstikmennesker halv pris.
Annonce
Per Jensen
22. januar 2010 09:29
Helt okay med mig. Hvor fedt er det at være klemt inde mellem to fede mennesker så man knap kan få luft. Det er bare for klamt. Det der med at der skal være plads til alle, det skal der nemlig IKKE være. Jeg kan godt forestille mig et ramaskrig hvis jeg tændte en smøg midt i maskinen. Så tror jeg heller ikke der hverken var forståelse eller plads til mig mere. Hvorfor skulle der være plads til dem som på grund af deres omfang er til stor gene for sidemanden. Jeg synes tværtimod at de har været for længe om at komme med det forslag. Jeg har ikke glemt den hets der har været mod os rygere og som stadig er der. Synes endda det burde være således at hvis man vejede for meget kunne man ikke blive lukket ind på usunde restauranter. Man skulle stille sig på en vægt og hvis man var for fed ville døren simpelthen ikke åbne. Lidt det samme som med smøgerne hvor andre også bestemmer. Og samfundsmæssig er der vist ingen forskel på belastningsgraden.
Line Christensen
22. januar 2010 15:46
Ja, det er helt rimeligt - når jeg rejser alene, frygter jeg at sidde ved siden af en meget overvægtig, da denne person også fylder på den plads, som jeg har betalt for. Du skal betale for for meget bagage. Forslag: der bør være en max vægt for person og bagage tilsammen. Fylder man mere end et sæde må man betale mere - flyselskaberne kunne lave økonomisæder til store mennesker, en løsning.
Erik Jensen
22. januar 2010 22:10
Det er bare ok, har prøvet at sedde ved siden af en stor mand i et fly på en tur på 4 timer, det er meget ubehaglig, Måske kilopris.
Jytte Hansen
24. januar 2010 00:21
Rabat for undervægtige - 2 på et sæde - halv pris - vej alle...... måske skulle vi hellere undlade at købe vores rejser der!!!
Urban
24. januar 2010 11:21
Ja, det synes jeg, for hvis du sidder ved siden af en der er for tyk(fed), sidder du som en sild i en tønde.
Annonce
Overvægtig Kvinde
24. januar 2010 20:59
Nu er stemningen over for fede mennesker i samfundet jo efterhånden ved at være så barbarisk og aggressiv, at vi fede hellere bliver hjemme end frivilligt går ud for at blive mødt med nedladende blikke og kommentarer. Så what the heck... dyrere flybilletter eller ej... who cares anymore
Anne
25. januar 2010 11:34
Hvad fanden er det for et samfund vi er ved at have os. VI er s'gu da ikke robotter !!! Jeg er kvinde og har brede hofter !! Ikke fed mave, men KVINDELIGE FORMER ! Jeg kan ikke altid få presset hofter og lår ned i de smalle - MEGET SMALLE flysæder. Og det skal lige nævnes, at mine brede hofter lokke lystne mænd til at glo efter mig... fordi jeg ikke er tyk !

Lav dog for Hel... de sæder, så der er plads til vores forskelligheder... Hvem går det ud over næste gang ? De rødhårede, dem med briller, skæggede, dem med lav IQ ?

I burde skamme jer... selvcentrerede, egoistiske som i er !
(:
25. januar 2010 12:48
syntes det er helt iorden. Det er da kun fair at man betaler for den plads man bruger.
nwe
25. januar 2010 17:42
Til Anne, tusind tak for dit meget rammende indlæg er da glad på dine vegne at mænd kigger efter dig, go girl og ja det med sæderen i flyveren ville bare være så dejlig for de er meget smalle, er selv overvægtig men det sidder lidt over det hele, og jeg kryber sammen på MIT sæde for IKKE at genere min sidemand/kvinde, så kære flyselskaber lav nogle bredere/økonomi sæder/pladser for vi er ikke skabt ens allesammen
parat
25. januar 2010 22:57
Nej, det er fanme ikke i orden at afvise os som vejer nogle kilo mere end de anoreksiske skeletter. Jeg er en voksen mand på 190 cm, så jeg har også problemer med benplads. Flyselskaberne skal bare gøre sæderne dobbelt så brede som de en nu - og lave 20 cm mere benplads.

Så vil alle kunne sidde bedre og det vil give billigere fly når de kun skal have halvdelen at stolene.

Hvor svært kan det være!
Annonce
Linda
26. januar 2010 02:50
hehe... ja meget realistisk! Det er muligt at flyselskabet kunne spare måske hundrede tusinde ved indkøb af flyene, men hvem skal betale den manglende indtægt når der kun er halvt så mange passagerer med et fly? Det skal vi alle naturligvis! Og ikke tale om at JEG skal betale mere for min billet når jeg sagtens kan sidde i de nuværende sæder, bare for at fede mennesker skal kunne få røven i sædet. Nej du, højden (dvs benpladsen) vil jeg gerne være med til at der blev noget mere af (da vi generelt er ret høje i vores familie, specielt mændene) men det betaler vi os jo også fra på nuværende tidspunkt. Men det er da ikke mit problem at fede mennesker ikke kan være i sæder der er designet til normale mennesker. Og før nogen kommer for godt i gang med øfferiet, kan jeg informere om at jeg faktisk selv for ca. 13-14 år siden tog 20 kg på efter et studieophold i USA. Så jeg ved udemærket godt hvordan det er at være overvægtig, men i modsætning til mange andre der bare sætter sig ned og piver over hvor meget hetz der bliver drevet mod en, gjorde jeg noget ved sagen og omlagde kosten og motionerede 1-2 timer om dagen indtil det var væk igen. Så lad nu være med at se jer selv som ofre for en klapjagt og kom op på løbebåndet i stedet. Så slipper du for at betale ekstra. Hvis ikke du orker det, må du jo så bare finde dig i at fedt koster penge!
Et normalt menneske
26. januar 2010 11:18
´Kære Linda, kan du sige "normalvægtige" i stedet for "normale"? Dit indlæg oser langt væk af retten til at tale i et grimt sprog om overvægtige. Det er i høj grad usympatisk.
yay
26. januar 2010 21:44
Det er kapitalisme i en nøddeskal. Men fair nok, hvis man fylder 2 sæder skal man også betale for 2. Man kan da ikke forvente special behandling fordi man ikke kan fatte hvordan man undgår at blive så stor som en flodhest :P
Linda
27. januar 2010 03:40
Kære anonyme (det mindste du kan gøre hvis du ønsker at blande dig i diskussionen er da at give dig til kende med et navn) Nej jeg man ikke sige normalvægtige da der i denne sammenhæng kan tales om de fleste livsstil sygdomme, da jeg ikke vil betale ekstra for at gøre plads til hverken overvægtige, rygere, narkomaner eller alkoholikere på et fly. Og ingen af de andre 3 tillades, hvorfor skal jeg så betale ekstra for at der skal være plads til den sidste gruppe? Men dit indlæg oser jo så også langt væk af at du tilhører den omtalte gruppe, så kald mig bare usympatisk, men fandme nej om jeg skal betale for at andre propper cheeseburgere i kæften i flæng! Hvilket jeg i forvejen gør da afgifterne på sukker m.m. nu er sat op, for at forsøge at få jer til at holde op med at spise usundt på den måde i stedet. Og det er nøjagtig samme sag som denne artikel. Hvorfor skal JEG betale ekstra for at drikke cola i ny og næ, bare fordi der er gruppe mennesker i samfundet der tydeligvis ikke kan finde ud af at sige stop igen (og igen, jeg har selv været der, men tog mig sammen og fik styr på mit liv, istedet for at give alle andre skylden for mit problem). Da jeg røg var det da kun MIG (og de andre rygere) der betalte den evigt stigende afgift. Men sukkerafgiften rammer os alle. Også os der godt kan finde ud af at udøve selvkontrol. Så du må da gerne tolke mit indlæg som en personlig hetz mod overvægtige, når nu du er så forhippet på at skyde ansvaret for egen sundhed over på alle andre end de overvægtige selv. Men alt jeg forsøger at sige er at det da for faen ikke skal være mit problem at betale for andre menneskers manglende selvkontrol på madfronten.
fie
27. januar 2010 10:34
hvis der bare var noget mere benplads, kan side mand -kvinde være lige så tyk og fed ,for min skyld--
Annonce
Laila S.
6. februar 2010 00:16
Jeg vil hellere afgive lidt af mit sæde end at sidde ved siden af en stinkende ryger eller en der bader i parfume... *SS* og sjovt nok så er der hjælp at hente for alkoholikere, misbrugere osv.. men ikke til fedme.. det er ligeså psykisk betonet at være overvægtig end at være misbrugere af den ene eller anden slags... hvorfor skal nogen ha hjælp og ikke alle...???? "just my opinion"
Linda
6. februar 2010 16:56
Til Laila S.; Hvad er da det for noget vrøvl at sige at der ikke er hjælp at hente for fedme? Der er slankepiller, operationer, psykologer, diætister, kostvejledere, slankekure, kursteder med fokus på fedme afhjælpning, fitness instruktører osv osv osv. Hvor mange hjælpemidler er der for alkoholikere? antabus og psykologhjælp! Så kom dog i det mindste med en holdbar tese i stedet!
Laila S.
6. februar 2010 23:09
Linda... Hvis ikke du ved det så er fedme psykisk betonet for de fleste og hvad fanden hjælper en operation hvis ikke man kan styre sin kost... Og hvis du kikker på statistikkerne så opnår ca. 1-2 % af alle overvægtige at tabe sig og HOLDE sin vægt... derfor mener jeg at der burde være psykologhjælp tilstede... Alle kan tabe sig, men ganske få kan holde deres vægt... Ja, hvor har jeg så de statistikker fra... Hmm... sygehusene såmænd...*S* og privathospitalet endda... så der er nok noget om snakken... Så Linda Lunde... Jeg ved hvad jeg snakker om...*SSSSSSSSS*
Thomas
9. februar 2010 09:35
Fede er jo selv skyld i at de er fede så bare lad den blive på jorden. der er sgu heller ikke noget værre end at skulle sidde helt inde klemt inde bare fordi at nogen ikke kan eller vil styre appetitten
Linda
9. februar 2010 14:34
Til Laila; Ja eller også er du selv en af de utallige som æder for meget og ikke motionerer! Og stop nu med det vrøvl om at fede skulle være ofre! Nej de skulle bare tage sig sammen! Du starter ud med at argumentere med at der ingen hjælp er at hente for fede, og da jeg så skyder det argument i sænk, forsøger du at påstå at det er et spykisk problem for de fleste overvægtige. Punkt 1; Hvad fanden tror du jeg nævner psykologen for?? Punkt 2; Lad nu være med at prøve på at få manglende selvdisciplin til at være et psykologisk problem som den overvægtige ikke selv er skyld i! Newsflash! Jo de er, de kan sku bare tage sig sammen i stedet for at æde endnu en mars bar! Og som jeg har skrevet tidligere, har jeg sku selv været der (efter et studieophold i USA), men det er sku ikke sværere end at tage sig sammen og ændre kostvaner og begynde at dyrke motion. Jeg er simpelthen så TRÆT af at høre fede mennesker klynke og sige at det ikke er deres egen skyld! Jeg har både været overvægtig og ryger, men er ingen af delene længere. Vel at mærke uden hjælp fra diverse eksperter! Så stop klynkeriet og start løbebåndet!... Så Laila... Hvad med at komme i gang i stedet for at komme med latterlige undskyldninger? *SSSSSS*
Annonce
Laila S.
9. februar 2010 15:19
Kære Linda... Jeg er hverken overvægtig eller ryger så jeg ser ingen grund til "AT KOMME IGANG" som du så fint kalder det. Som jeg læser det så er du jo en helt for vort land.. Godt med mennesker der kan selv. Jeg håber ved gud aldrig at du får behov for hjælp for du vil da være en satan at få i systemet. Du bander værre end en havnearbejder og har ingen empati. Generelt tror jeg du har andre problemer som giver sig udslag i din ubehagelige personlighed. Hvis en person har brug for at sætte sig selv på en pidestal, som du gør, så viser det tegn på dårligt selvværd, og følelsen af manglende opmærksomhed - så stop nu... jeg tror ikke der er nogen der IKKE ved, at DU har været OVERVÆGTIG og RYGER... Det har du nu nævnt flere gange, så meld dig hellere som indsamler eller andet frivilligt arbejde, hvor du kan få et velfortjent skulderklap for et godt stykke arbejde, og bruge din energi mere fornuftigt end at svine folk til.

Jeg har kun en ting at tilføje; Hvor er jeg glad for, at jeg ikke har en som dig i min vennekreds!!!
Linda
10. februar 2010 02:20
Til Laila; hihi... bander værre end en havnearbejder fordi jeg skriver sku og fanden? haha... Den var morsom. Hvis der ikke skal mere til før du bliver snerpet, så må du have det hårdt ude i den virkelige verden. En helt for vort land fordi jeg selv har gjort noget ved mine laster i stedet for at sætte mig ned og sige at der er alle andres skyld? Endnu en til smilebåndet. Jeg takker*g*. Så at påstå at jeg sætter mig selv på en piedestal (ja stavepladen må du gerne låne ;-)) blot fordi jeg mener at folk selv må tage ansvar for deres eget liv i stedet for altid at ynke, er da vist lidt et stretch hva? Så beklager at måtte skyde din fine lille hjemmestrikkede psykoanalyse i stykker, men mit selvværd fejler ikke noget, så jeg ser så afgjort ingen grund til at stoppe noget som helst. Og ja jeg nævner gerne min tidligere overvægt og rygning igen og igen, for nogle forstår jo tydeligvis ikke at jeg faktisk ved hvad jeg snakker om når jeg siger at det, for de fleste, er et spørsmål om viljestyrke og ansvar for sit eget liv. Sværere er det ikke! Og da du jo tydeligvis ikke selv er for fin til at lege fornærmet trunte og lange små spydige kindheste over disken, skulle du måske overveje det fine ordsprog om ikke at kaste med sten når man selv bor i et glas hus, før du taler om at svine andre folk til. Men bare kom med det! Få endelig afløb for dine frustrationer. Mine skuldre kan sagtens bære det.

Såå... tror vist bare vi kan blive enige om at vi så langt fra bliver enige, og at vi er to der er glade for ikke at have den anden part i sin vennekreds.

Men hva! Jeg står gerne ved min mening om at jeg synes det er på sin plads at betale mere ,hvis man fylder mere! Og længere er den vel sådan set ikke, så ser ikke nogen grund til at mundhukkes mere med dig om det!

Kan du nu have det godt søde Laila!
Sophus
11. februar 2010 19:43
Det med man skal købe 2 sæder hvis man er fed handler kun om profit for flyselskaberne ikke en skid andet. En af mine venner er en meget stor og tyk mand og han skulle da han var i USA betale for 2 sæder og dem fik han da osse - et på hver sin side af midtergangen!
De fede
11. februar 2010 19:57
burde slet ikke flyve. Det er jo bare at hoppe i vandet så flyder de som hvaler. Det tager godt nok lidt længere tid at nå frem men hva' fanden...
brian
15. februar 2010 08:56
skal børn så kun betale halv pris, hvis de ikke fylder et helt sæde??
Annonce
ateist
16. februar 2010 13:52
sjovt nok.thaier er ikke store og fede men forstaar osse at fylde 1 1/2 plads lorte egoister
Tændstikmanden
16. februar 2010 22:56
Helt tynde mennesker burde flyve gratis
skibonitten1
22. februar 2010 01:34
Linda du rammer så rigtigt med dine kommentarer 100% enig.........

Og til jer fede.........kom i gang med kostomlægningen , motion osv.............
brian
22. februar 2010 07:21
hvor må det være kedeligt, ikke at have nogen laster overhovedet!! man kan ikke dømme overvægtige, der er som regel en årsag til at de er det. skal folk der drikker alkohol så heller ikke med, jeg har oplevet en der var skidefuld i en flyver engang, det er sq. ret ubehageligt at sidde i et stålrør 10 km. oppe og så er der en der går amok. måske skulle man feje for egen dør først, og så acceptere at andre ikke har samme livsstil som en selv. ALLE har lig i lasten, der vil altid være et eller andet der irriterer en eller anden. og selvom man er overvægtig, kan man faktisk godt være ret flink. men prøv at snakke med en overvægtig, det kunne være i ændrede mening.
Svend
26. februar 2010 18:47
Det kunne være en god ide, at det enkelte flyselskab oplyste mindste størrelsen på deres sæder ( det har Easy - Jet opsyst) så kan den enkelte person gå ind og se om det er det flyselsksb jeg vil flyve med eller købe sig til mere plads.
Annonce
De fede
26. februar 2010 19:24
må sejle. Der betaler man pr. kubikfod container.
arghhh
27. februar 2010 14:29
Til alle dem der syntes at EN der tager pladsen for to ikke skaL BETALE ..GIDER I SÅ LIGE BETALE ALT DET EXTRA JEG MŨTTE ØNSKE MIG FRA NU AF OG TIL EVIGHED

MAN SKAL SELFØLGELIG BETALE FOR DEN PLADS MAN FYLDER
Tilføj en kommentar
Dit navn:
Brugernavn:
Password:
E-mail:
Adresse:
Postnummer og by:
Telefon:
Kommentar-ID:
Kommentar:
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce